Spitalul Clinic de Recuperare Medicala Baile Felix

Primum nil nocere. Salus aegroti suprema lex.

© 2007-2018  Ing. Petre Cevei

Pacient    - drepturi, obligații, condiții externare

                     - educatie sanitara si preventie

Pentagon: Revenire la pagina 
principala
Deschideti formularul de sesizare al pacientului.

INSTRUCTIUNI DE UTILIZARE A FORMULARULUI / CHESTIONARULUI ONLINE

Ø Pentru a ne transmite mesajul cu privire la experienta dumneavoastra pe perioada cat ati fost internat(a) in spitalul nostru faceti clic pe link-urile de mai jos (“Deschideti formularul de sesizare”) sau (“Deschideti chestionarul de feedback (satisfactie)”)

Ø Dupa completarea formularului, respective a chestionarului, faceti clic pe butonul “Submit” pentru a transmite datele completate de dumneavoastra.

Ø Se va deschide o pagina de confirmare, unde trebuie facut clic pe butonul “Confirmed” pentru ca datele sa ajunga in casuta noastra de email.

Ø Mesajul de multumire certifica faptul ca datele au fost transmise.

FORMULAR DE SESIZARE AL PACIENTULUI

Deschideti chestionarul de feedback (satisfactie) al pacientului.

CHESTIONAR DE FEEDBACK (SATISFACTIE) AL PACIENTULUI

Ministerul Sanatatii - MS - Ordin nr. 145/2015 din 11 februarie 2015

 

Ordinul nr. 145/2015 pentru aprobarea componentei si a atributiilor consiliului de etica ce functioneaza īn cadrul spitalelor 

 

Īn vigoare de la 24 februarie 2015

 

Publicat īn Monitorul Oficial, Partea I nr. 137 din 24 februarie 2015. Nu exista modificari pāna la 24 martie 2015.

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

ANEXA Nr. 4  

 

Chestionar de feedback al pacientului 

 

    Stimate pacient, 

    Spitalul Clinic de Recuperare Medicala Baile Felix realizeaza un sondaj de opinie īn rāndul pacientilor internati cu privire la calitatea serviciilor oferite īn cadrul unitatii sanitare. Acest demers se deruleaza periodic īn cadrul spitalului nostru si are ca obiectiv īmbunatatirea comunicarii cu pacientii si cresterea calitatii serviciilor oferite īn cadrul unitatii sanitare.

    Avānd īn vedere calitatea dumneavoastra de pacient, va prezentam īn cele ce urmeaza o serie de drepturi si obligatii ce va revin conform legislatiei īn vigoare, cu scopul de a va informa cu privire la aceste aspecte importante pentru dumneavoastra.

    Va rugam sa cititi cu atentie informatiile referitoare la drepturile si obligatiile ce va revin īn calitate de pacient sau de asigurat si sa completati chestionarul anexat. La externare, va rugam sa depuneti chestionarul completat īn urna special amenajata.

    Atentie! Opiniile exprimate de dumneavoastra īn cadrul chestionarului trebuie sa se refere doar la aceasta internare.

    Modalitatea de raspuns este de a īncercui, la fiecare īntrebare, cifra care corespunde raspunsului cel mai apropiat opiniei dumneavoastra. Fiecare linie din tabel reprezinta o īntrebare si necesita un raspuns.

    Acest chestionar este confidential si anonim si vizeaza doar prelucrari statistice care au ca obiect īntelegerea opiniilor pacientilor cu privire la calitatea serviciilor din spitale.

    Chestionarul poate fi completat īn format fizic sau online pe pagina web a spitalului.

    Va multumim anticipat pentru implicarea dumneavoastra īn acest demers important!

 

Drepturile pacientului
(Extrase din Legea drepturilor pacientului nr. 46/2003) 

 

    " Art. 2. -   Pacientii au dreptul la īngrijiri medicale de cea mai īnalta calitate de care societatea dispune, īn conformitate cu resursele umane, financiare si materiale. 

   Art. 3. -   Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana, fara nicio discriminare. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 4. -   Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza. 

   Art. 5. -   (1) Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de sanatate. 

   (2) Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe care trebuie sa le respecte pe durata spitalizarii. 

   Art. 6. -   Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic. 

   Art. 7. -   Pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste sa fie informat, īn cazul īn care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta. 

   Art. 8. -   Informatiile se aduc la cunostinta pacientului īntr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; īn cazul īn care pacientul nu cunoaste limba romāna, informatiile i se aduc la cunostinta īn limba materna ori īn limba pe care o cunoaste sau, dupa caz, se va cauta o alta forma de comunicare. 

   Art. 9. -   Pacientul are dreptul de a cere īn mod expres sa nu fie informat si de a alege o alta persoana care sa fie informata īn locul sau. 

   Art. 10. -   Rudele si prietenii pacientului pot fi informati despre evolutia investigatiilor, diagnostic si tratament, cu acordul pacientului. 

   Art. 11. -   Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala. 

   Art. 12. -   Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si īngrijirilor acordate pe perioada spitalizarii. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 13. -   Pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o interventie medicala asumāndu-si, īn scris, raspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului. 

   Art. 14. -   Cānd pacientul nu īsi poate exprima vointa, dar este necesara o interventie medicala de urgenta, personalul medical are dreptul sa deduca acordul pacientului dintr-o exprimare anterioara a vointei acestuia. 

   Art. 15. -   Īn cazul īn care pacientul necesita o interventie medicala de urgenta, consimtamāntul reprezentantului legal nu mai este necesar. 

   Art. 16. -   Īn cazul īn care se cere consimtamāntul reprezentantului legal, pacientul trebuie sa fie implicat īn procesul de luare a deciziei atāt cāt permite capacitatea lui de īntelegere. 

   Art. 17. -   (1) Īn cazul īn care furnizorii de servicii medicale considera ca interventia este īn interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuza sa īsi dea consimtamāntul, decizia este declinata unei comisii de arbitraj de specialitate. 

   (2) Comisia de arbitraj este constituita din 3 medici pentru pacientii internati īn spitale si din 2 medici pentru pacientii din ambulator. 

   Art. 18. -   Consimtamāntul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, pastrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau, īn vederea stabilirii diagnosticului ori a tratamentului cu care acesta este de acord. 

   Art. 19. -   Consimtamāntul pacientului este obligatoriu īn cazul participarii sale īn īnvatamāntul medical clinic si la cercetarea stiintifica. Nu pot fi folosite pentru cercetare stiintifica persoanele care nu sunt capabile sa īsi exprime vointa, cu exceptia obtinerii consimtamāntului de la reprezentantul legal si daca cercetarea este facuta si īn interesul pacientului. 

   Art. 20. -   Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat īntr-o unitate medicala fara consimtamāntul sau, cu exceptia cazurilor īn care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului si evitarii suspectarii unei culpe medicale. 

   Art. 21. -   Toate informatiile privind starea pacientului, rezultatele investigatiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidentiale chiar si dupa decesul acestuia. 

   Art. 22. -   Informatiile cu caracter confidential pot fi furnizate numai īn cazul īn care pacientul īsi da consimtamāntul explicit sau daca legea o cere īn mod expres. 

   Art. 23. -   Īn cazul īn care informatiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditati, implicati īn tratamentul pacientului, acordarea consimtamāntului nu mai este obligatorie. 

   Art. 24. -   Pacientul are acces la datele medicale personale. 

   Art. 25. -   (1) Orice amestec īn viata privata, familiala a pacientului este interzis, cu exceptia cazurilor īn care aceasta imixtiune influenteaza pozitiv diagnosticul, tratamentul ori īngrijirile acordate si numai cu consimtamāntul pacientului. 

   (2) Sunt considerate exceptii cazurile īn care pacientul reprezinta pericol pentru sine sau pentru sanatatea publica. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 26. -   Dreptul femeii la viata prevaleaza īn cazul īn care sarcina reprezinta un factor de risc major si imediat pentru viata mamei. 

   Art. 27. -   Pacientul are dreptul la informatii, educatie si servicii necesare dezvoltarii unei vieti sexuale normale si sanatatii reproducerii, fara nicio discriminare. 

   Art. 28. -   (1) Dreptul femeii de a hotarī daca sa aiba sau nu copii este garantat, cu exceptia cazului prevazut la art. 26. 

   (2) Pacientul, prin serviciile de sanatate, are dreptul sa aleaga cele mai sigure metode privind sanatatea reproducerii. 

   (3) Orice pacient are dreptul la metode de planificare familiala eficiente si lipsite de riscuri. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 29. -   (1) Īn cazul īn care furnizorii sunt obligati sa recurga la selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile īn numar limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 30. -   (1) Interventiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai daca exista conditiile de dotare necesare si personal acreditat. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 31. -   Pacientul are dreptul la īngrijiri terminale pentru a putea muri īn demnitate. 

   Art. 32. -   Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul īngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, īn masura posibilitatilor, mediul de īngrijire si tratament va fi creat cāt mai asemanator celui familial. 

   Art. 33. -   Pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de catre un medic acreditat din afara spitalului. 

   Art. 34. -   (1) Personalul medical sau nemedical din unitatile sanitare nu are dreptul sa supuna pacientul niciunei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta sa īl recompenseze altfel decāt prevad reglementarile de plata legale din cadrul unitatii respective. 

    . . . . . . . . . . 

   Art. 35. -   (1) Pacientul are dreptul la īngrijiri medicale continue, pāna la ameliorarea starii sale de sanatate sau pāna la vindecare". 

    Pacientul este īncurajat, de asemenea, sa sesizeze Consiliul de Etica al spitalului pentru orice fapta de coruptie sau īncalcari ale eticii medicale (de exemplu, atitudine lipsita de profesionalism, lipsa consimtamāntului informat al pacientului etc.). 

    Obligatiile asiguratului 

    Conform art. 219 din Legea nr. 95/2006 privind reforma īn domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, asiguratii au urmatoarele obligatii: 

    "  . . . . . . . . . . 

   e) sa respecte cu strictete tratamentul si indicatiile medicului; 

   f) sa aiba o conduita civilizata fata de personalul medico- sanitar; 

   g) sa achite contributia datorata fondului si suma reprezentānd coplata/contributia personala, īn conditiile legii; 

   h) sa prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative care atesta calitatea de asigurat, definite la art. 212 alin. (1)."

Va rugam sa completati chestionarul in format doc (Anexa nr. 4 la OMS 145/2015) si sa īl depuneti īn urna de la biroul externari (clic aici) sau online facand clic pe link-ul de mai jos.

Va rugam sa completati formularul in format doc (Anexa nr. 3 la OMS 145/2015) si sa īl depuneti īn urna de la biroul externari (clic aici) sau online facand clic pe link-ul de mai jos.

Pentru a ne contacta:  Spitalul Clinic de Recuperare Medicala

Sectiile Clinice de Adulti - Baile Felix

 

Telefon:    0259-318108, 318109

                 0730301010, 0359-800635, 800636

Fax:          0259-318135

E-mail: spitalfelix@rdsor.ro, spital_felix@yahoo.com

PAGINI SUPLIMENTARE

Sectia Clinica de Copii - Baile 1 Mai

 

Telefon:    0259-318264, 0359-463288

Fax:          0259-318019

Mobil: 0731-009896

E-mail: drmonicafarcasan@yahoo.com

Drepturi, Obligatii, Conditii externare

Educatie Sanitara si Preventie